Gianduia محصول جدید اپل جایگزین فلش می شود ؟
نوشته شده توسط : مهدی


با گزارش‌های جدیدی که نشان می‌دهد اپل برای فلش برنامه جایگزین طراحی کرده، جنگ بالا گرفته میان این شرکت و ادوبی سیستمز به مرحله جدیدی وارد می‌شود.

این فن‌آوری که Gianduia نام دارد، تابستان گذشته از سوی اپل در کنفرانس دنیای طراحان اشیای وب این شرکت معرفی شد؛ این فن‌آوری به‌عنوان یک فریم ورک مبتنی بر استانداردها برای برنامه‌های اینترنتی توصیف شده است.

اپل ظاهرا از Gianduia در بسیاری از برنامه‌های پشتیبانی فروش خود از جمله خدماتی مانند سیستم رزرو آیفون استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به موضع‌گیری اپل در برابر فلش، استفاده از فن‌آوری مبتنی بر استانداردها ازسوی این شرکت کار منطقی به نظر می‌رسد؛ این شرکت برای همه روشن کرده که به‌جای فلش از HTML5، جاوااسکریپت و CSS پشتیبانی می‌کند.

اپل در هیچ یک از دستگاه‌های قابل حمل خود از جمله رایانه لوحی آی‌پد و آیفون از فلش پشتیبانی نکرده است. استیو جابز، مدیر اجرایی اپل در یک نامه سرگشاده، فلش را سیستم بسته‌ای نامیده و اظهار کرده که این شرکت به شدت بر این باور است که باید تمامی استانداردهای متعلق به وب باز باشند.

ادوب هنگام معرفی مجموعه نرم‌افزاری Creative Suite 5، اعلام کرد که پشتیبانی از دستگاه‌های اپل نیز در آن برای طراحان لحاظ شده، با این همه اپل با تغییر در مفاد توافق مجوز طراحی آیفون، به‌کارگیری فن‌آوری‌های دیگر به جز برنامه های این شرکت را برای طراحان ممنوع کرد که ادوب به‌دنبال آن اعلام کرد که دیگر در فن‌آوری طراحی شده برای قابل دسترس کردن برنامه‌های مبتنی بر فلش در آیفون اپل سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

با این همه ادوب این مساله را نادیده نگرفته و گویا به مقامات آمریکایی درباره عملکرد اپل شکایت کرده که ممکن است به انجام تحقیقات ضدانحصارطلبی توسط کمیسیون تجاری فدرال و وزارت دادگستری آمریکا علیه این غول فن‌آوری منتهی شود.





:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 452
|
تعداد امتیازدهندگان : 151
|
مجموع امتیاز : 151
تاریخ انتشار : 27 ارديبهشت 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: